Tuesday, March 10, 2009

Minggu Yang Meletihkan..

1 minngu yang lepas adalah minggu yang agak memenatkan..penuh dengan bermacam agenda yang tak dirancang..hari rabu lepas mase pagi2 lg abang Man driver bos bhagian aku tibe2 ajak aku pergi JB..mule2 brtiga tetapi bos aku d hal so aku ngan abg Man jerk wat teman die..destinasi ke JB adalah Bukit Timbalan nak anto fail projek dan nak minta tanda tngan pengesahan projek dengan setiusaha kerajaan Johor..dalam perjalanan puas aku borak, bukan borak kosong tapi cter pngalaman die.agak kagum la aku la jugak..walaupun driver tp bnyak pengalaman..bukan die tak pndai cume d masalah mse die blajar dulu..abg Man keje bnyak dh wat.dri dalam Malysia, singapure pn pnah..dari buruh n macam2 lagi..siap bg tip kat aku jgn pndg rendah kat golongan bawah if aku dah berpngkat..insyaAllah saye tak kan lupe kate2 tu abg Man..dr segamat ke JB 2 jam lbih cket jerk.memang laju jugak r die bawak..120 ke 140 km/j..agak cuak r coz aku tak kawin lagi..ha3.Sampai kat pejabat kerajaan Johor di Bukit Timbalan, die terus masuk n jempe la SU..rupenye abg Man ni orang kuat politik jugak..kenal la die ngan orang2 yang brpngkat..kejap jerk dah siap coz dokumen tu cukup sempurna..jam awal lagi baru kul 11..tak tau nak lepak mane so gi la Mutiara Rini coz d Festival Landskap perngkat kebangsaan..sampai kte orng sesat ke gelang patah lau jalan belakang..aku n abg Man tak pnh jmpe pn name tempt "Lima Kedai" leh jmpe..ish2..lepak kat Mutiara Rini ngan orng MDS yng di tugaskn kat sane..pengalaman mengajar kite kehidupan mendatang.

Hari khamis aku keje luar..padahal system aku tak siap lg ni..pergi jementah, batu anam, bukit hampar n kg abdullah..ngok lot n bangunan yang nak di kenakan cukai..pergi ngan abg Man n Puan Alina..best giler r coz abg Man n Puan Alina ni masuk air jugak macam aku..leh layan..hu3.

Hari jumaat pas solat macam biase aku masuk opis kul 2.45..baru jerk nak bukak pntu abg Man tanye d keje tak..aku ckap d la nak siapkan system aku..aku tanye knape Bro?..Abg Man cakap ingat nak ajak gi Muar..aku pn potong r, leh juagak system tu bile2 leh wat hu3..Destinasi ke Muar adalah Kundang ulu, kg Bos besar MDS, anto alas meja coz ade majlis kat sane..Aku lalu jalan yang tak penah aku lalu..lalu jalan "chodan,tekam n terus ke Kundang Ulu".jauh perjalanan luas pemandangan.hu3..

Hari sabtu aku rewang kat umah macap (napi) akak die kawin..kene la wat rajin coz mase kat umah aku dulu die orang rewang tolong so kne la balas balik..tapi malam tue sempat jugak bantai maen futsal..ha3..sowi la pak cik n mak cik yang rewang coz kte orang jarang jmpe kengkawan time jmpe ni la bantai maen futsal..Sampai kt Palong Ngri Smbilan d team ni ajak lawan..geng2 aku on jerk..baru mule maen dah kene titik budak N. Sembilan ni.ha3..power jugak team kte orang..siap budak yang ajak maen tue nak lawan lagi esok..aku n team aku on jerk..

Hari ahad berlansung la majlis perkahwinan akak macap..penat jugak aku menolak kereta sorong yang di penuhi pinggan ke belakang..sampai tak sempat nak curi tulang ramai yang datang..petang ciket baru aku dapat lepak ngan budak2 uitm yang datang..malam penentuan dh menjelma..aku dah agak budak Palong(N.sembilan) nie mesti bawak team die yang power..siap call ckap jadi tau maen kul 10...sampai jerk,tekaan kte orang betul, sah budak ni tak puas ati kalah semalam..team aku wat mcm bise coz kte orang maen suke2..rupenye team ni pun ayam jugak coz same jerk macam semalam tapi yang ni ok ceket la..aku biase r maen rembat pntang d peluang,macap control bola,ijan wat huru hare team lawan,tupai(apit adk ajin) maen prthanan..kte orang maen laju kelam kabut budak ni..hu3.sampai terkehel tangan kene rempat ngan aku..nasib baik tak patah..aku risau n rase brsalah jugak tapi dah adat la..sowi r coz kte orang best maen..ha3..mase last tue budak palong nie ajak maen liga die orang..kte orang ngan rndah diri tolak coz kte orang bkan senang dapat kmpul lagi pun masing2 jauh..susah nak balik kmpung..ape2 pun Kaki Bangku FC memang best..

No comments: