Sunday, February 15, 2009

REMPIT OH REMPIT...

Mat rempit..sebut jerk Mat Rempit mesti org akan sangka buruk kat golongan ni tapi memang Rate2 Mat Rempit nie memang jahat la tapi tak semua yang jahat kan mesti ade jugak yang baik..Mat Rempit = Budak Moto..Aku pandai bawak moto seumur 12 tahun (darjah 6),aku dah mule bawak moto..amek lesen moto umur 16 tahun coz umur 16 tahun jerk baru leh amek..kalu kerajaan tetapkn seumur 13 tahun pasti aku dah amek lesen..Ayah aku suruh coz risau kalu2 aku curi2 kuar bandar tak de lesen susah nanti tapi memang aku dah curi kuar siap gi Gunung Ledang lagi mase 31 ogos.biase la darah mude..Aku nak cerita pengalaman Rempit aku ceket la coz mase balik ari tue ade Mat Rempit yang cucuh2 moto aku ajak lumbe pulak..ngok moto die tak la power mane, budak2 sekolah lagi (lingkungan umur 16, 17 tahun)..

Aku campur budak moto umur 15 or 16..mase tue dah pandai nak belajar bukak2 moto..hu3..aku penah berlumber malam minggu kat kg aku,pernah menang dan penah kalah tapi aku race tak penah main duit...aku mat rempit yang baik..he3..Bile menang mesti bangga coz besok gi sekolah pasti budak citer race malam tadi..bayangkan la aku kat sekolah dulu agak hot jugak la, aku budak sport n pengawas (exco sukan) so mesti budak kenal la..pengalaman jatuh pasti ade..setakat luke2 kecil tue perkar biase..setakat ni aku belum la patah ape lagi bile bawak moto..best jatuh mase malam result spm nak kuar esoknye..mase tue nak lumbe..sebelum lumbe biase la nak panaskan enjin tunjuk la skill..aku 'belanje' (istilah mat rempit, angkat tayar depan)..mule2 ok aku wat 2,3 kali tapi sebelum race leh pulak aku lost control n tak sempat breake belakang,so moto aku terus terbalik..nasib tak baik jugak,moto abis pecah n badan,tangan kaki luke2..aku balik umah mak n ayah aku babel la..tutup telinga jela..lagi satu pengalaman mase race.mamat depan aku nie leh terbabas kat selekoh nasib baik aku tak rapat sangat,kalu tak ngan aku masuk hospital,teruk jugak budak tue..lepas spm aku masuk ipta..mase tue aku dah slow n sekarang aku dah tak merempit lagi..kadang2 just ngok budak2 baru nak up(budak baru) race..aku dah mule piker bahaya rempit dan hati aku dah tak kering macam dulu, motor pun dah standard..aku nak tukar RX-Z tapi mak aku tak bagi..so kene la pakai moto wave100 aku tue..dulu wave ni penah aku korek lubang enjin untuk pakai blok besar tapi sekarang dah standard n menyesal korek2..setakat turun enjin 2,3 setahun dah lumrah la dulu sekarang tak la....Mat Rempit sekarang melampau sanagt..tak yah la nak kacau orang kalu nak merempit..ni sibuk nak kes rogol la,curi moto la..ish2.zaman aku dulu tak pun aku wat macam tue...ape2 pun kite same2 la harapkan mat rempit yang ade sekarang berubah selagi nyawamu masih ade..ingatla orang yang tersayang...

No ni memang susah nak dapat la Bro..JHR mmang best..duk Johor dapat JHR best...




pandangan kiri & kanan moto aku..belum letak sticker lagi coz aku baru tukar warna.ngah pikir nak main sticker ape pas nie..tunggu jela..


Nak jugak letak sticker SE dulu d Sticker JKJR yang Mat Rempit letak tapi skarang aku dah buang coz aku bukan Mat Rempit la wei...




2 comments:

Anonymous said...

Bro..lu tak rempit lagi ke.aduh..sape nak rider moto gua pas ni..lu dah tak hati kering..dah jambu yerk

fairuspeng said...

pls cntct me...
nak minta tolong..tq